čtvrtek 30. května 2013



Nadšený zmrzlinář! už jsem ho chtěla dlouho nakreslit. Občas kolem něj jezdím a ten chlap vážně vyloženě láká k tomu aby se u něj člověj zastavil a koupil si zmrzku. Ten pohled byl tak bizarní, že jsem to musela zpaměti nakreslit.




Pak jsem včera načmárala pár hlav, ale zjistila jsem, že se mi zase začíná objevovat ta pitomá spirálová manýra. Nějak to zase začínám dělat moc soustředěně...

 U kamaráda v knihkupectví, při svém pravidelném průzkumu co je nového v dětské knize (protože to je věc, která mě zajímá a jednou bych ráda nějakou udělala) objevila knížku Návštěva Malé smrti. Smutné téma tahle knížka servíruje dětem stravitelně a je pěkně ilustrovaná. Malým čtenářům otevírá pohled na "práci" Malé smrti, která odvádí lidi do podsvětí. Když jsem se nad tím zamyslela, vytvořit postavu Smrtky "pro děti" jako postavu není vůbec jednoduché. Nemůžu si nevzpomenout na Neila Gaimana a jeho sympatickou holku v černém gotickém oblečení, která má pochopení pro právě zemřelé a vede s nimi přátelské dialogy. Jenže když se řekne Smrtka, tak si všichni představí kostru ve vlajících černých hadrech s permanentním úsměvem na lebce a kosou v pařátu.  Zkoušela jsem před spaním vymyslet nějakou verzi pro děti "přijatelné" pracovnice Ministerstva záhrobí. Aby to nebyl člověk a zároveň aby to nebyla ona kostra v hadrech. A nejlíp mi vyšel týpek v teplákovce???

 

Upozorňuju, že to bylo kreslený fakt před spaním v pelechu, takže mozek už jednou půlkou spal. Byly i jiné pokusy, ale ty jsou nenávratně přečmárané. Každopádně je to zajímavé téma, ke kterému se ještě někdy vrátím.


A malý zvířátečko nakonec!

Ťuťuťu!



1 komentář:

  1. Já bych asi v případě smrti preferoval, kdyby mě navštívilo spíš to malý zvířátečko než ten pán v teplákovce.

    OdpovědětVymazat